Aktualności

CIECH Sarzyna laureatem prestiżowego wyróżnienia Superbrands 2022

21 września w Warszawie odbyła się uroczysta gala z okazji Finału XVI edycji Superbrands Polska. CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, znalazł się w gronie tegorocznych laureatów wyróżnienia. W imieniu Spółki złotą statuetkę Superbrands odebrał Wojciech Babski, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna i szef biznesu AGRO Grupy CIECH. Tym samym Spółka dołączyła do grona najsilniejszych i najlepiej ocenianych przez konsumentów marek w Polsce.

Organizacja Superbrands od ponad 25 lat działa na blisko 90 rynkach, wyłaniając tam najsilniejsze marki. Tytuł Superbrands stał się dzięki temu rozpoznawalnym na całym świecie znakiem sukcesu. To również swoisty wyraz uznania - ze strony konsumentów i ekspertów branżowych - siły wizerunkowej marki, a także potwierdzenie stopnia, w jakim produkty i usługi nią sygnowane, zaspokajają potrzeby klientów. W Polsce laureaci tego wyróżnienia wyłaniani są już po raz szesnasty. W tym roku do ich grona dołącza CIECH Sarzyna.

Spółka jest największym polskim producentem środków ochrony roślin oraz liderem sprzedaży na rynku herbicydów (środków chwastobójczych). Poza rynkiem rodzimym oraz kluczowymi krajami europejskimi, obsługuje również rynki w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Afryce oraz w Australii. Produkty CIECH Sarzyna eksportowane są w sumie do ponad 40 krajów świata. Do najbardziej rozpoznawalnych znaków handlowych Spółki należą marki: Chwastox®, Halvetic®, Dovvo, Labrador Extra, Tarcza Łan Ekstra, Micosar, Nikosar oraz Windsar 250 EC.

Choć CIECH Sarzyna może poszczycić się długą tradycją i kilkudziesięcioletnim doświadczeniem w produkcji środków ochrony roślin W swojej codziennej działalności Spółka stawia przede wszystkim na nowoczesność oraz innowacyjność dzięki wdrażaniu opatentowanych rozwiązań w zakresie formulacji środków ochrony roślin takich jak Halvetic, które pozwalają zmniejszyć zużycie substancji aktywnych nawet o połowę. Opracowywanie i wdrażanie nowatorskich rozwiązań umożliwia jej nowoczesne laboratorium badawczo-rozwojowe z prestiżową certyfikacją „GLP” [„Good Laboratory Practice”, pol. „Dobra Praktyka Laboratoryjna”], a także bliska współpraca z ważnymi ośrodkami akademickimi w Polsce. Swoją przewagę konkurencyjną CIECH Sarzyna opiera m.in. na najnowocześniejszej na świecie instalacji do produkcji skutecznego i bezpiecznego środka chwastobójczego - MCPA. Bazuje na nim m.in. Chwastox® - produkt będący numerem 1 wśród herbicydów zbożowych w Polsce, cieszący się nieustannym zaufaniem rolników już od ponad 60 lat.

Spółka, należąca do Grupy CIECH – jednego z największych koncernów chemicznych w Europie Środkowo-Wschodniej – aktywnie realizuje jej ambitną strategię ESG, obejmującą m.in. działania w zakresie ochrony środowiska oraz troski o ludzi i społeczeństwo. Jej elementem jest wprowadzenie na rynek produktu Halvetic®, który jest nie tylko największą innowacją wśród herbicydów nieselektywnych na świecie i przełomem na rynku formulacji glifosatu, ale także odpowiedzią Grupy CIECH na wyzwania związane z transformacją rolnictwa zgodną z założeniami unijnej strategii „Od pola do stołu”, polegającej na ograniczeniu stosowania środków ochrony roślin o 50 proc. do 2030 roku. Produkt ten oparty został na nowatorskiej i opatentowanej technologii BGT („Better Glyphosate Technology®”), pozwalającej na utrzymanie dotychczasowej skuteczności substancji aktywnej, przy obniżeniu jej dawki na hektar o połowę, w porównaniu do istniejących standardów.

- Rynek środków ochrony roślin to trudny i dość hermetyczny biznes, zdominowany przez kilku światowych graczy. Tym bardziej cieszy nas, że w tym wymagającym otoczeniu systematycznie zwiększamy nasze udziały rynkowe oraz sprzedaż zagraniczną. Pomaga nam w tym nie tylko wysokajakość naszych produktów, ale także efektywna sieć dystrybucji oraz odpowiednio zaplanowana i zaimplementowana strategia marketingowa. W naszej działalności komunikacyjnej nie ograniczamy się jedynie do tradycyjnych metod, ale często sięgamy po nowoczesne technologie, czego przykładem może być inteligentny chatbot do kontaktu z klientami. Cały czas pracujemy też nad kolejnymi, nowatorskimi rozwiązaniami. To dla nas duża satysfakcja, że nasze działania nie pozostają bez echa - o czym świadczy znalezienie się w gronie laureatów wyróżnionych prestiżowym tytułem Superbrands. Jest on dla nas nie tylko wyrazem uznania ze strony ekspertów branżowych, ale przede wszystkim zaufania ze strony konsumentów – mówi Wojciech Babski, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna.

Mimo dynamicznego rozwoju na międzynarodowych rynkach, Spółka nie zapomina o aktywnym wsparciu lokalnej społeczności. Jednym z jego przejawów jest projekt edukacyjny „Łączy nas chemia” - cykl wydarzeń edukacyjno-rozwojowych dla uczniów i studentów z Podkarpacia i Nowej Sarzyny, którego głównym celem jest rozwijanie pasji do nauki chemii. Działania CIECH w kierunku popularyzacji nauk chemicznych już teraz przekładają się na odkrywanie młodych talentów. Pierwszym wymiernym sukcesem projektu jest fakt, że w Nowej Sarzynie rozszerzoną chemię na maturze wybrał aż co trzeci uczeń (w porównaniu do niespełna 9 procent uczniów w Polsce).

Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. Za jego realizację odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Łączna próba badawcza obejmuje 3000 respondentów, a ocenie poddanych zostaje 2500 marek zgrupowanych w ponad 100 kategoriach. Szczególne miejsce w wyłonieniu laureatów zajmuje Rada Marek. To gremium ekspertów, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Rada Marek stanowi stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce, a wyniki jej obrad w połączeniu z opiniami konsumentów wpływają na końcową ocenę marek i przyznanie tytułu Superbrands.

wstecz