Aktualności

Rosną udziały CIECH Sarzyna w polskim rynku środków ochrony roślin

CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, notuje bardzo dobre wyniki sprzedaży, co skutkuje równocześnie wzrostem udziałów rynkowych Spółki w Polsce. Po pierwszym półroczu 2020 roku udział CIECH Sarzyna w rynku środków ochrony roślin – zdominowanym przez wielkie koncerny międzynarodowe, wzrósł do ponad 5 proc., z niecałych 4 proc. rok wcześniej. W porównaniu do analogicznego okresu roku 2018, sprzedaż CIECH Sarzyna w Polsce wzrosła o ok. 150 proc., przy jednoczesnym wzroście polskiego rynku środków ochrony roślin o ok. 8 proc[1].

Udział flagowego produktu CIECH Sarzyna – marki CHWASTOX® - wzrósł w I półroczu 2020 roku w kategorii herbicydów zbożowych do 16,5 proc. z 11,2% proc. rok wcześniej.. To efekt intensywnych prac nad rozwojem tej marki w ciągu ostatnich kwartałów, polegających na rozszerzeniu zakresu zwalczanych chwastów, jak i chronionych gatunków zbóż. Marka CHWASTOX® to najchętniej stosowane herbicydy do wiosennej ochrony zbóż w Polsce. Cieszy się nieustannym zaufaniem kolejnych pokoleń rolników, ponieważ mechanizm działania MCPA - substancji aktywnej CHWASTOX - powoduje że chwasty nie uodparniają się na ich działanie.

CIECH Sarzyna realizuje obecnie największy w historii firmy plan inwestycji w nowe produkty. Zadanie to wspiera nowoczesne laboratorium badawczo-rozwojowe Spółki, które otrzymało pod koniec 2019 roku otrzymało prestiżową certyfikację „GLP” („Good Laboratory Practice”, pol. „Dobra Praktyka Laboratoryjna”). Ważnym elementem konsekwentnego rozwoju oferty CIECH Sarzyna o nowe produkty dla rolnictwa (asortyment Spółki w ciągu ostatnich trzech lat został prawie podwojony) jest również oferowanie klientom pełnych programów ochrony roślin dla kluczowych upraw.

W efekcie udział rynkowy CIECH Sarzyna w I półroczu 2020 roku wzrósł do poziomu najwyższego od pięciu lat i sięgnął 5,3 proc.

- Rozwój produktów z naciskiem na działania R&D, precyzyjne i skuteczne akcje marketingowe budowane na renomie marek naszych produktów wzmocnione zaufaniem trzech pokoleń rolników do marki CHWASTOX zaowocowały wzrostem udziałów rynkowych i wartości sprzedaży. Widać także efekty usprawniania procesów biznesowych czy też wykorzystania rozwiązań cyfrowych  we wsparciu sprzedaży. Nie zapominamy także o celach strategicznych związanych z rozwojem zagranicznym i wzrostem udziału sprzedaży poza Polską – mówi Wojciech Babski, szef biznesu AGRO w Grupie CIECH.

Firma kontynuuje również dynamiczną ekspansję zagraniczną, wykorzystując potencjał przejętej w 2018 roku firmy Proplan, hiszpańskiego dostawcy środków ochrony roślin działającego na trzech kontynentach. Poza kluczowymi krajami europejskimi, biznes AGRO (spółki CIECH Sarzyna i Proplan) obsługuje także rynki w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Afryce i Australii. W ostatnich latach przychody CIECH Sarzyna z eksportu wzrosły 3,5-krotnie, a środki ochrony roślin z Nowej Sarzyny trafiły m.in. na rynek australijski, kanadyjski czy tajlandzki.

W planach jest dodatkowo silniejsze wykorzystanie ważnej przewagi konkurencyjnej – czyli jednej z największych i najnowocześniejszych na świecie instalacji do produkcji MCPA, skutecznego i bezpiecznego dla upraw środka chwastobójczego. Poprawa efektywności działania Spółki realizowana jest także poprzez przeniesienie produkcji z przejętej spółki Proplan oraz oferowanie produktów opartych na MCPA na nowych rynkach.

 

Kontakt dla mediów:

Mirosław Kuk, Rzecznik Prasowy Grupy CIECH

miroslaw.kuk@ciechgroup.com, tel. +48 723 66 86 86.

 

CIECH Sarzyna jest jedną z kluczowych spółek Grupy CIECH i filarem jej segmentu organicznego. Specjalizuje się w produkcji środków ochrony roślin (AGRO) i jest ich największym polskim producentem oraz liderem sprzedaży na rynku herbicydów (środków chwastobójczych). Przewagą konkurencyjną Spółki jest m.in. jedna z najnowocześniejszych na świecie instalacji do produkcji MCPA – skutecznego i bezpiecznego środka chwastobójczego, a także 60 lat doświadczenia w produkcji środków ochrony roślin. Do najbardziej znanych znaków handlowych Spółki należą marki: CHWASTOX®, AGROSAR® 360 SL, AZOKSAR® 250 SC, ASKALON® 125 SC, AKAPIT® 125 EC, TARCZA® ŁAN EXTRA 250 EW oraz WINDSAR 250 EC. Firma, poza kluczowymi krajami europejskimi, obsługuje także rynki w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Afryce i Australii. Jej produkty trafiają do ponad 40 krajów całego świata.



[1] Wszystkie informacje dot. udziałów rynkowych to dane PAMS.

wstecz

Potrzebujesz
porady specjalisty?

Skontaktuj się z nami

Tel. 515 078 882