Aktualności

W 2021 roku sprzedaż CIECH Sarzyna urosła cztery razy szybciej niż rynek

CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, zanotował blisko 40-proc. wzrost sprzedaży na polskim rynku w ubiegłym roku, co przełożyło się na zwiększenie udziałów do poziomu 7,8 proc. wobec 6,1 proc. w 2020 roku. Polska firma urosła w każdym z głównych segmentów rynkowych. Oprócz silnej od lat pozycji w herbicydach zbożowych, spółka dynamicznie zwiększała swoją sprzedaż w fungicydach zbożowych i regulatorach wzrostu, potwierdzając skuteczną dywersyfikację portfela produktów. Bardzo dobry debiut rynkowy zanotował innowacyjny produkt HALVETIC®, charakteryzujący się wysoką skutecznością przy jednoczesnym ograniczeniu dawki substancji aktywnej.

W ciągu ostatnich lat udział CIECH Sarzyna w polskim rynku środków ochrony roślin („ŚOR”) systematycznie rośnie – na koniec 2021 roku osiągnął poziom 7,8 proc. (wzrost o 1,7 pkt proc.). Sprzedaż CIECH Sarzyna wzrosła o blisko 40 proc. względem 2020 roku, a wartość całego rynku ŚOR w Polsce urosła w tym czasie o niecałe 9 proc.

Spółka umocniła swoją pozycję (blisko 22-proc. udział) w segmencie herbicydów zbożowych, wśród których prym wiedzie flagowa marka CIECH Sarzyna: CHWASTOX®. Podobnie jak w przypadku sprzedaży na całym rynku, tu także wartość sprzedaży czterokrotnie przewyższyła wzrost tej części rynku.

Dzięki wprowadzeniu nowej marki HALVETIC®, opartej o innowacyjną technologię BGT, spółka zanotowała także wzrost udziału w obszarze glifosatu, gdzie ma już ponad 50-proc. udziałów w rynku. Produkt zanotował bardzo udany debiut w Polsce i jest już dostępny także w Grecji i Portugalii. W planach jest uruchomienie sprzedaży w kolejnych krajach.

- Rok 2021 był dla nas bardzo udany pod względem sprzedaży w Polsce. Ogrom pracy włożony w usprawnienie procesów biznesowych, digitalizację i rozwój portfolio produktowego - celem stworzenia kompleksowych programów ochrony upraw, przyniósł wymierne efekty. Bardzo cieszy nas dywersyfikacja portfela produktów i silne, dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w obszarze fungicydów zbożowych i regulatorów wzrostu. Nie zwalniamy tempa, w roku 2022 planujemy wejście na rynek z nowymi produktami w segmencie fungicydów, co jest efektem współpracy z naszą hiszpańską spółką PROPLAN – mówi Wojciech Babski, Prezes Zarządu CIECH Sarzyna i szef biznesu Agro w Grupie CIECH.

Spółka zanotowała także wzrost udziału w rynku produktów dla rzepaku, bardzo wymagających pod względem zachowania wysokiej skuteczności. W segmencie kukurydzy, wraz z podwojeniem areału upraw tej rośliny w Polsce w ciągu ostatnich pięciu lat, produkty CIECH Sarzyna cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony klientów, czego efektem jest wzrost zarówno sprzedaży w tym segmencie (o 31 proc. rok do roku), jak i udziałów rynkowych (o 1,5 pkt proc.).

Grupa CIECH nie ogranicza swojej działalności tylko do rodzimego rynku środków ochrony roślin. Obecnie dostarcza swoje produkty do blisko 50 krajów na trzech kontynentach i planuje w tym obszarze dalszą ekspansję na kolejne rynki. CIECH Sarzyna, największy polski producent środków ochrony roślin, obsługuje obecnie m.in. rynek rumuński, niemiecki, australijski, tajski czy krajów bałtyckich, a przejęty w 2018 roku Proplan działa m.in. w Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Ameryce Łacińskiej oraz w północnej Afryce.

CIECH Sarzyna realizuje obecnie największy w historii firmy plan inwestycji w nowe produkty. Zadanie to wspiera nowoczesne laboratorium badawczo-rozwojowe spółki, wyróżnione prestiżową certyfikacją „GLP” (ang. Good Laboratory Practice) – „Dobra Praktyka Laboratoryjna”. Ważnym elementem konsekwentnego rozwoju oferty CIECH Sarzyna o nowe produkty dla rolnictwa jest również oferowanie klientom pełnych programów ochrony roślin dla kluczowych upraw.

wstecz